onsdag den 30. september 2009

Sondaj pe DR1: de ce sunt fericiti danezii?

S-a dat drumul la discutii pro si contra pe forumul DR1! Realizatoarea TV si megastara Oprah Winfrey e zilele astea in Copenhaga si incearca sa afle direct de la sursa motivele pentru care inca un an la rand diverse sondaje au dat poporul danez drept cel mai fericit din lume!

Membrii forumului DR1 au dat raspunsuri dintre cele mai diverse. Iata cateva raspunsuri in favoarea fericirii danezilor.


1. Ne merge cat de cat bine la toti
Majoritatea respondentilor opineaza ca fericirea li se datoreaza in principal sigurantei zilei de maine, pentru ca societatea daneza e dotata cu o plasa solida de siguranta. Userul Bettina scrie de exemplu "- Suntem fericiti pentru ca in adancul nostru ne simtim in siguranta. Calitatile Danemarcei ca tara le putem intelege cel mai bine numai dupa ce locuim un timp in afara unde n-am beneficiat de plasa de siguranta a societatii. Asta nu inseamna ca nu e nimic de facut in Danemarca si ca putem sta cu bratele incrucisate. Multe lucruri pot fi imbunatatite. Eu personal sunt fericita pentru ca am o familie minunata, suntem sanatosi, avem o casa, locuri de munca, educatie, mancare, prieteni. Si asta ma face sa ma simt atat de bogata (dar nu in coroane, normal), incat mai am puterea sa mai fac si voluntariat. "


2. Ne putem intoarce la slujba dupa ce-am nascut
Julie Peitersen crede la randul ei ca are o viata sigura si solida, deci fericita: "-I-as povesti lui Oprah ca sunt fericita pentru ca desi sunt in concediu de maternitate am fost asigurata ca ma voi putea intoarce la locul de munca. Pot sa ma duc oricand la doctor sau la spital cu copiii mei daca se imbolnavesc. Am o educatie inalta. Am un mic apartament unde locuiesc impreuna cu draga mea familie, si avem o panorama perfecta din balcon iar Piata Parlamentului e doar la 10 minute distanta de noi", spune ea.


3. Toti platim pentru aceasta siguranta
David Granum crede ca sistemul de intr-ajutorare danez este baza fericirii din viata danezilor: "-I-as spune lui Oprah ca Danemarca e construita pe ideea unei societati de intr-ajutorare, unde cu totii platim pentru ca toti sa avem dreptul de-a fi tratati in spitale, sa mergem la scoala, la universitate si asa mai departe. In acest fel ne asiguram ca societatea functioneza si ca tutrora le merge bine. Macar in teorie."


Dar nu toti cei care raspund sunt ferm convinsi ca Danemarca ar fi raiul pe pamant. Iata doua contra argumente:


1. Sinuciderile si abuzurile de tot felul nu indica fericirea
Lilli Rodeck are o parere total contrara celorlalti trei: "- Avem o rata ridicata de sinucideri, multe divorturi, multi sunt fara locuinte, multi sunt dependenti de droguri si alcoolici, multi handicapati fizic si psihic. Asa ca nu pot sa-mi dau seama ce parametri au fost folositi cand s-a spus despre noi c-am fi fericiti. "


2. Aduc carnatii si masina fericire?
Un utilizator care-si spune W, este si el sceptic la adresa fericirii danezilor: "- Daca e fericire ca acum avem mai multi bani de pe urma recentelor reduceri de taxe si putem manca mai multi carnati si ne cumpara masini mai mari, atunci da, suntem fericiti. Daca e fericire ca ne-am inchis in noi insine si am devenit intoleranti la tot ce este diferit fata de noi, atunci da, suntem fericiti. Daca e fericire ca toata lumea sa fie obligata sa munceasca cat mai mult ca sa castige cat mai mult si sa ne imbolnavim cu totii de stress, atunci da, suntem fericiti. "

Sursa

1 kommentar:

Anonym sagde ...

A spus bine ultimul. Depinde ce vrei. Eu vreau sa beau o bere.